om fredagen..

(inga bilder kommer att komma ut här idag ..)

den stora dagen började med att vi åkte tåg till Stockholm & en av Antons klasskompis åkte med oss, kom dit utan problem. vi tog ett tidigt tåg för att ha tid fall problem skulle dyka upp, det gjorde de inte så vi kom dit en timme innan de var dags att samlas med de övriga studenterna .. tog en burgare på stationen för att fördriva tiden ytterligare. men tiden gick inte så mycket snabbare, vi gick i alla fall till slut till stadshuset där cermonin skulle hållas, iskallt ute stod vi där och huttra och fler glada studenter med fina kläder kom efter hand. till slut fick dom gå in medans vi andra (anhöriga) fick huttra ute en stund till. efter ett tag fick även vi gå in, det var häftigt att se insidan, mindre än vad jag trott men pampigt ändå :) prick 13.00 bärjade blås instrument sätta fart och klass efter klass kom ner för trappan (Antons klass först och Anton som tredje person) väl koncentrerad på att inte snubbla ner för trappan :)  sen var det igång med personer som höll tal och mäktiga sångframträdande! efter 1timma och 40min var det över och min glada älskling var färdig! iih. blev kort utanför i mängder! 

innan vi åkte hem till v-ås, letade vi rätt på ett ställe att skåla på men hittade inget bra, så de blev champagne i bilen hem :) väl hemma i v-ås satte vi igång med maten, paj, sallad och kött i olika former. kvällen och dagen var super bra. förstår inte att det gått så fort, att min älskade nu är klar! eller teoretiskt i alla fall, på måndag börjar han jobb/asperanten!

ikväll är det den stora avslutningen, dom har fest med sina instruktörer från västerås. och det kommer inte bli en lugn kväll har jag förstått så jag undrar hur de kommer sluta och när Anton kommer komma hem, inte idag/inatt i alla fall, haha! så ikväll har jag hemma myslördag, med film och chips :) 


ja det var fredagen i stora hela, kanske kommer bilder från dagen men inte idag. 



Elin

Va roligt att han är färdig nu, har verkligen gått fort! Du får hälsa honom ett stort grattis från mig :)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?