fynd!

idag var det skola igen och redovisning, den gick jättebra, utan några problem :) efter att Anton kommit hem från skolan åkte vi till media markt och fyndade filmer,. dom fyllde nämligen två år och hade pang priser :) sen åkte vi vidare till Öb och rusta där vi köpte julklappar :) haha måste ju börja tidigt, fast det tar emot lite och paniken kommer sakta, men men såna smällar man får ta liksom :) här är mina fynd.



nu till något helt HELT annat, Anton visade nyss mig denna insändare i vlt .. 


ja håller med Martin som skrivit den men ändå gör jag tvärtom.. varför? varför läser man dessa fjortisbloggar varje jävla dag, det är en väldigt bra fråga. & jag vet inte vad jag ska säga till mitt "försvar". vad är det egentligen som är intressant och veta om deras vardagar/liv? visst vissa spelar en roll i sina bloggar men hur normalt är det och hitta på en massa saker som man egentligen inte gör eller har råd med samt få unga tjejer att banta och gå ner i vikt, skaffa silikon, förstora läpparna etc .. eftersom det finns unga tjejer som ser upp till dessa är det inte då viktigt att INTE tipsa om bantningstips/dieter eller dyligt .. utan skriva om bättre saker!? vad tycker ni? 


pusshejdå.


Nikita

För det första tycker jag att det är förskräckligt att så unga människor gör såna patetiska försök att bli kända, för det verkar ju vara deras huvudsakliga mål. Ang AmandaVArDet så tycker jag definitivt inte att det är en modeblogg, det är ett skämt. Mode är ett intresse som är mycket väl värt att blogga om presis som vilket annat intresse som helst. Martin skriver att man kan blogga om något som är viktigare än mode. JAg vet inte om det är upp till honom att avgöra vad som är viktigt. Det finns saker som jag tycker är minst lia ovärda och menlösa och som jag inte kan bry mig mindre om. Tex sport. Lika mycket bryr jag mig om vem som har vunnit vilken fotbollsmatch som vem som har gjort ett blogginlägg om sitt hår. Samhället är fullt av skitsaker, man väljer till viss del själv vad man vill ta del av. Låt bloggarna sköta sitt, jag ser inte många människor jaga upp sig över att någon sportperson får ett pris oavsett om han är den "bästa" eller inte. (Jag håller med dig P, de är fruktansvärda förebilder för de unga lättpåverkade människor som läser deras bloggar. Men å andra sidan så finns ju dessa dåliga förebilder överallt)



URL:


Patricia

Härligt att du lägger din åsikt Nikita! Jag skrev att jag häll med honom, men det jag höll med om att det får priser och att dom gör typ allt för att bli "kändisar", och det värsta är att dom tjänar pengar på sitt skit, det finns självklart bra bloggar som handlar om mode och som är intressanta. :)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?